onsdag 11. mars 2015

Min favoritt frokostblanding

I det siste har jeg spist mye frokostblandinger, og istedetfor alltid å kjøpe de feridge, prøvde jeg meg i helga på å lage en selv. Og den ble mye bedre enn noen annen jeg har smakt!! (bare for å skryte litt ;))

Her kommer oppskriften:

2,5 dl små havregryn
2 dl 4-korn
1/2 dl solsikkekjerner
1/2 dl linfrø
1/2 dl sesamfrø
30 g valnøttkjerner, hakkede
4 ss honning
3 ss vann
1 dl rosiner
1/2 ss malt kanel

Bland gryn, korn, frø og nøtter i en bolle. Bland sammen vann og honning og rør inn i det tørre. Fordel blandingen på en bakepapirkledd stekeplate. Stek ved 180 grader i 20 minutter. Rør rundt av og til, så det ikke brenner seg. Tilsett kanel og rosiner like etter at du har tatt blandningen ut av ovnen. La avkjøle helt. Ha på en lufttett boks eller på et glass. Jeg bruker norgesglass da de er pene å se på og godt kan stå framme på kjøkkenbenken min :)


Ingen kommentarer: