tirsdag 17. juni 2014

Lunsj: Marianns kyllingsuppe

Kjære lesere, det går mot sommerferie, og vi prøver å spise oss ut av huset, sånn at det ikke er så mye mat i skapene som blir dårlig, mens vi er på ferie. Det vil da si at vi lager mindre delikate og raske middager, som stort sett ikke fortjener et blogginnlegg.. Men idag laget jeg denne herlige kyllingsuppa til Mariann til lunsj, og den er så god at den fortjener absolutt et innlegg her!

Til ca 4 personer trenger du:

3 kyllingfilet i strimler
1 liter kyllingbuljong
1 rødløk
2 paprika
2 purre
1 ts karri
2 ss paprikapulver
1 boks creme fraiche (alt etter smak)

Kok opp kyllingbuljongen. Ha i kyllingen og la koke i 1 minutt.



Skjær grønnsakene i strimler og fres i stekepanna sammen med krydder og litt olje.


 

Ha grønnsakene i gryta. Tilsett creme fraiche. la suppa stå litt, og server! NYDELIG!



Og så vil jeg bare takke Helene, Ørjan, Synnøve og Marita for fantastiske bursdagsgaver (til bursdagen min som var i helga)! Dere kjenner meg og vet hva jeg blir glad for!!


Gleder meg til å utforske syltetøy-, iskrem- og matpakkeverdenen!

Ingen kommentarer: