lørdag 22. februar 2014

Tacolasagne

I helga har vi besøk av verdens beste Synnøve. Hun kom igår, fredag, og da  valgte vi å ha tacolasagne til middag. Dette er en lettvinn og utrolig god rett som har sin opprinnelse hos min søster hjemme i Konsmo. For å lage tacolasagne til tre personer trenger du:

400 g kjøttdeig
1 pakke tacomix
1 glass tacosaus 
1 pakke tacolefser, store
hvit saus (laget av smør, mel og melk på slump)
Revet ost til å ha over

Stek kjøttdeigen. Bland inn tacomixen og tacosaus. Lag hvit saus (litt tykk). Fordel kjøttdeigblandingen i lefsene, rull dem sammen og legg i en ildfast form. Hell over hvit saus. Strø ost på toppen. Stek i ovnen ved 200 grader i 20 minutter.



Og med Synnøve på besøk, hadde jeg det perfekte smakspanel - og begge to elsket maten! Til kvelden bakte jeg ei kake (og det er jammen lenge siden sist!), men kaka gikk ned på høykant for jeg fikk summet meg til å ta bilder av den, så oppskriften på den får bli en annen gang. Vi hadde spillkveld med fullsatt stue og "Ta ordet!", og dermed var Synnøve også introdusert ordentlig for Randaberggjengen. :) Idag øs-pøs-regner-og-blåser det, så det går vel i innendørsaktiviteter...


Ingen kommentarer: